کودکان مبتلا به فلج مغزی نیازهای ویژه ای دارند. اگرچه پزشکان و درمانگران بخش اعظم معالجه کودک را برعهده دارند ، روش هایی وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن زندگی فرزندتان بکار بگیرید. فلج مغزی (CP) هر فرد را به روشی متفاوت تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین در مراقبت های کودکان فلج مغزی هیچ دو خانواده ای تجربه مشابه ندارند. خواه فرزند شما دارای فلج مغزی خفیف یا شدید باشد ، چندین روش وجود دارد که می توانید به او در انجام بهترین کارها کمک کنید. هر چه سریعتر درمان کاردرمانی و گفتاردرمانی را در کودک فلج مغزی شروع کنید ، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

 

مراقبت از کودک فلج مغزی

بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند والدین ، درگیر مراقبت از کودکان مبتلا به CP باشند. شما در تصمیم گیری های بهداشتی کمک خواهید کرد ، یاد می گیرید که روش های درمانی چگونه کار می کنند و می بینید که یک درمان موفقیت آمیز است. وقتی پزشکان شما را به عنوان بخش مهم تیم قلمداد می کنند ، به احتمال زیاد در مراقبت از فرزند خود احساس رضایت می کنید.

 

درمانگر فرزند خود در خانه باشید.

با راهنمایی پزشکان ، کاردرمانگران و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی ، می توانید درمان را در منزل دنبال کنید. اگر روشهای مناسب برای کمک به فرزند خود را در خانه یاد بگیرید ، می توانید به او کمک کنید تا عضلاتش را شل کرده و تعادل را در تون عضلات برقرار کند و درد را بین مراجعه به مطب کاهش دهد. اگر فرزند شما  تنوسیته عضلانی بالایی دارد ، ماساژ می تواند کمک کند ، بنابراین ممکن است بخواهید برخی از تکنیک های اساسی را بیاموزید.

 

به او کمک کنید فعال باشد.

ممکن است فرزند شما نتواند در همان سطح همسالان خود ورزش کند ، اما مهم است که به او کمک کنید تا در سطح توان خود حرکت کند. به او کمک کنید تا راه برود (اگر بتواند) ، بازی کند و تا حد امکان حرکت کند. مهارت های جدیدی را به او بیاموزید او ممکن است با روش های جدید از عضلات خود استفاده کند. فعال بودن ماهیچه های او را تقویت می کند و منجر به کاهش تنوسیته عضلات شود. افرادی که فعال هستند از افرادیکه فعالیت ندارند سالم تر هستند.

 

به او کمک کنید تا ذهن خود را گسترش دهد.

به کودک خود کمک کنید دنیای خود را گسترش دهد:

به موزه ها بروید.

روی پروژه های هنری کار کنید.

به انواع موسیقی گوش دهید.

بازی ها را با هم بازی کنید . یا بازی های خود را ایجاد کنید.

هنگامی که چیزهای جدید را امتحان می کنید ، به کودک خود فرصتی دهید تا نقش فعالی داشته باشد. این نوع تجربه ممکن است به او در یادگیری مهارت های جدید کمک کند ، از یک زاویه دیگر در مورد یک مسئله فکر کند و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

 

روی رژیم غذایی تمرکز کنید.

تهیه غذای سالم می تواند به تقویت استخوان ها و ماهیچه ها کمک کند. بعضی از کودکان مبتلا به فلج مغزی ممکن است استخوان های ضعیفی داشته باشند که این امر به احتمال زیاد در بین کودکانی که قادر به راه رفتن نیستند دیده می شود. پزشک کودک ممکن است دارو تجویز کند ، اما غذاهای سرشار از کلسیم به استحکام استخوان نیز کمک کنند.

 

چشم انداز روشنی داشته باشید.

کودک مبتلا به فلج مغزی نمی تواند همه کارهایی را که خواهران ، برادران و یا همسالان خود می توانند انجام دهند ، انجام دهد، اما او نباید از این مسئله ناراحت باشد یا به محدودیت های خود توجه کند. درعوض ، به او کمک کنید تا همه کارهایی را که قادر است به تنهایی یا با کمک انجام دهد ، درک کند. اگر همیشه نگرش مثبت داشته باشید ، فرزند شما نیز مثبت می ماند. اگر کودک شما بر روی ناتوانی و محدودیت های خود متمرکز شده است ، به دنبال مراقبت های بهداشتی اولیه باشید. افراد مبتلا به فلج مغزی به احتمال زیاد دچار افسردگی می شوند.

 

با والدین دیگر آشنا شوید.

به احتمال زیاد شما در مطب پزشک یا اتاق انتظار کاردرمانی با مادران و پدران دیگری ملاقات خواهید کرد. این می تواند به ایجاد دوستی با والدینی که با همان مسائل سر و کار دارند کمک کند. والدین دیگر کودکان مبتلا به فلج مغزی ممکن است بتوانند پزشکان جدیدی را پیشنهاد دهند ، مشاوره ارائه دهند یا درباره داروها یا بریس ها صادقانه اظهار نظر کنند. آنها می توانند روحیه شما را در روزهای سخت بالا ببرند. نه تنها این بلکه فرزندان شما ممکن است دوست پیدا کنند.

 

به استحضار می رساند مرکز توانبخشی فلج مغزی با دو شعبه در پاسداران و سعادت آباد، بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه فلج مغزی ، کادری مجرب و مجهز به مداخله های موثر در درمان فلج مغزی آماده ارایه خدمات به شما عزیزان می باشد ، لطفا جهت هماهنگی با مرکز تخصصی درمان فلج مغزی با شماره های درج شده در قسمت بالای سایت تماس حاصل فرمایید.

آدرس شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم ، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

با توجه به قرار گرفتن شعبه شرق کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی در پاسداران مناسب برای اهالی محله های نیاوران ، فرمانیه ، اقدسیه ، قیطریه ، منظریه ، کامرانیه ، پاسداران ، دولت ، دیباجی ، اختیاریه ، دروس ، قلهک ، شریعتی ، تهرانپارس ، هنگام ، نارمک ، رسالت ، سید خندان و… می باشد.

آدرس شعبه غرب: سعادت آباد ، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی ، خیابان سپیدار ، خیابان شکوفه شمالی ، کوچه نظری  پلاک ۴۷

با توجه به قرار گرفتن شعبه غرب کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی در سعادت آباد و دسترسی به اتوبان یادگار امام ، اتوبان نیایش و بلوار پاکنژاد مناسب برای اهالی محله های شهرک غرب ، سعادت آباد ، جنت آباد جنوبی ، جنت آباد مرکزی ، جنت آباد شمالی ، اوین ، ولنجک ، ونک ، امیرآباد ، پونک ، شهران ، بلوار فردوس ، صادقیه ، مرزداران ، ستارخان ، شهرآرا  و … می باشد.

 

مقالات مرتبط:

فلج مغزی چیست؟

علائم اولیه فلج مغزی

تشخیص فلج مغزی

علائم و انواع فلج مغزی چیست؟

مواردیکه در مورد فلج مغزی باید بدانیم.

درمان فلج مغزی چیست؟

کاردرمانی در فلج مغزی

گفتاردرمانی در فلج مغزی

آب درمانی در کودکان فلج مغزی

نیازهای غذایی در کودکان فلج مغزی

آیا فلج مغزی قابل پیشگیری است؟

فلج مغزی: محققان شواهدی از دلایل ژنتیکی را کشف کردند.

استعمال سیگار توسط مادر در دوران بارداری ممکن است منجر به فلج مغزی در فرزندان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دوازده − 7 =

× پشتیبانی 24 ساعته