انواع گفتار درمانی

commentبدون دیدگاه

انواع مختلفی از گفتار درمانی وجود دارد که هر کدام شامل رویکردها و تکنیک هایی است که مختص موضوعی است که می تواند مربوط به خود گفتار باشد به عنوان مثال درمان برای افرادی که لکنت دارند یا می تواند به مشکلات مربوط به بلع، حافظه و موارد دیگر مربوط باشد.

کاردرمانی در آتاکسی مخچه ای

commentبدون دیدگاه

قبل از شروع کاردرمانی در آتاکسی مخچه ای، ابتدا یک معاینه کامل از وضعیت بیمار انجام می شود که شامل ارزیابی شکایات بیماران، تعادل، وضعیت بدنی، توانایی های عملکردی، هم ترازی پا، استقامت، راه رفتن، دامنه حرکتی و فعالیت قلبی عروقی است.

تغییر روتین کودکان و نوجوانان اوتیسم

commentبدون دیدگاه

کودکان و نوجوانان اوتیسم معمولاً روتین ها و تشریفات را دوست دارند و تغییر را دوست ندارند. این بدان معناست که کودک اوتیستیک شما ممکن است برای مدیریت تغییرات در روال روزانه به کمک نیاز داشته باشد.

آتاکسی فریدریش چیست؟

commentبدون دیدگاه

آتاکسی فریدریش (FA) یک بیماری نادر، ارثی و پیشرونده است که در درجه اول بر اعصاب و ماهیچه ها تأثیر می گذارد. این بیماری به نام دانشمند آلمانی است که اولین بار آن را توصیف کرد.

تاخیر رشد ژنتیکی

commentبدون دیدگاه

تأخیر رشد تکاملی و ناتوانی ذهنی تا ۳ درصد از کودکان کمتر از ۵ سال را تحت تأثیر قرار می دهد و به عنوان تأخیر در بیش از ۲ حوزه رشدی، از جمله حرکات درشت و ظریف، گفتار و زبان، شناخت، اجتماعی یا شخصی و فعالیت های روزمره زندگی‌ تعریف می شود.

درمان آتاکسی چیست؟

commentبدون دیدگاه

درمان آتاکسی بسته به نوع آتاکسی شما می تواند متفاوت باشد. گاهی اوقات می توان علت زمینه ای این بیماری را درمان کرد تا بهبود یابد یا بدتر نشود، اما در بیشتر موارد این امکان پذیر نیست و شما برای تسکین علائم خود درمان خواهید داشت.

کاردرمانی برای آتاکسی فریدریش

commentبدون دیدگاه

از آنجایی که آتاکسی فریدریش یک اختلال پیشرونده است، این علائم به تدریج در طول زمان ایجاد می‌شوند و بین افراد متفاوت است. در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، بنابراین درمان بر مدیریت علائم بیماری از طریق کاردرمانی تمرکز دارد.

کاردرمانی در ضربه مغزی

commentبدون دیدگاه

کاردرمانی در ضربه مغزی نقش اساسی در توانبخشی پس از آسیب های مغزی دارد. نه تنها به افراد یاد می‌دهد که چگونه تا حد امکان عملکرد داشته باشند، بلکه آنها را تشویق می‌کند که نسبت به تغییرات، ذهنی باز داشته باشند.

راهکارهایی برای بهبود خواب کودکان اوتیسم

commentبدون دیدگاه

با توجه به اینکه از هر ۵ کودک مبتلا به اوتیسم ۴ کودک با مشکلات خواب مزمن مواجه هستند، جای تعجب نیست که بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم و والدین آنها همیشه خسته هستند. در این مطلب به بررسی راهکارهای مناسب برای بهبود خواب در کودکان اوتیسم می پردازیم.

درمان مهارت‌های اجتماعی در اوتیسم

commentبدون دیدگاه

یکی از مهم‌ترین مشکلات کودکان اوتیسم، مشکل در تعامل اجتماعی است. سطح مشکل می‌تواند بسیار شدید یا نسبتاً خفیف باشد. با این حال حتی مشکلات خفیف در ارتباطات اجتماعی می‌تواند منجر به مشکلات عمده در روابط، مدرسه و شغل شود.

کاردرمانی در میوپاتی

commentبدون دیدگاه

کاردرمانی در حیطه نورولوژی به فرد مبتلا به میوپاتی کمک می کند تا علائم خود را مدیریت کند و توانایی خود را در انجام کارهای روزمره بهبود بخشد. درمان کاردرمانی در میوپاتی همچنین پیشرفت علائم فیزیکی بیماری را کاهش می دهد.

کاردرمانی و گفتاردرمانی