با توجه به وسعت منطقه یافت آباد نیاز به یک مرکز خوب در محله یافت آباد احساس می شود. خوشبختانه کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی یافت آباد در نزدیکی این منطقه به ارائه بهترین خدمات کاردرمانی یافت آباد و گفتاردرمانی یافت آباد برای کودکان، بزرگسالان و سالمندان می پردازد. در ادامه به توضیح این خدمات و آشنایی با مرکز خواهیم پرداخت، بنابراین با ما همراه باشید. یافت‌آباد محله ای قدیمی در قسمت جنوب غربی شهر تهران است که جزو منطقه ۱۸ شهرداری تهران به شمار می‌رود و دارای بافتی قدیمی است. اغلب با شنیدن نام محله یافت آباد به یاد بورس مبل و مبلمان و چوب می‌افتیم چرا که بیشتر واحدهای تجاری در زمینه چوب و مبل و مبلمان در این منطقه قرار گرفته‌اند.

مرکز توانبخشی غرب تهران

گفتاردرمانی در یافت آباد

گفتار درمانی که به آسیب شناسی گفتار و زبان نیز معروف است. مطالعه و درمان مشکلات گفتاری و زبانی است. آسیب شناسان گفتار و زبان متخصصانی هستند که موضوعاتی از جمله زبان ادراکی و بیانی، تلفظ صداهای گفتار، تأخیر گفتاری و زبانی، تأخیرهای واجی، لکنت زبان، زبان بدن، خواندن، سواد، تغذیه، بلع و موارد دیگر را درمان می کنند. مرکز گفتار درمانی و زبان درمانی یافت آباد نیز به رفع دیسفاژی می پردازد و درمانی را برای اطمینان از بلع خوب و کافی هنگام خوردن و آشامیدن ارائه می دهد.

گفتاردرمانی در یافت آباد

چه زمانی به خدمات مرکز گفتار درمانی یافت آباد نیاز دارید؟ 

در کودکان از گفتار درمانی برای تأخیرهای گفتاری و زبانی استفاده می شود. دلایل بی شماری برای عدم تکامل مهارت های زبانی و کلامی وجود دارد. این دلایل از عفونت گوش گرفته تا فلج مغزی، تومور مغزی و اختلال طیف اوتیسم را شامل می شوند. در بزرگسالان، مشکلات گفتاری می تواند به دلیل آسیب مغزی، اختلال عصبی پیشرونده مانند پارکینسون یا سکته مغزی باشد.

چه کسی آسیب شناس گفتار و زبان است؟

آسیب شناس گفتار و زبان یا متخصصین مرکز گفتاردرمانی یافت آباد است که دارای مجوز از سازمان نظام ‌پزشکی کشور می باشد و مشکلات کودکان و بزرگسالان را در زمینه های صدا، بلع، درک، شناخت، زبان، عضلات حرکتی گفتار و موارد دیگر درمان می کند. آنها درمانگران پرشوری هستند که درمان با کیفیتی را در مراکز ما ارائه می دهند.

 

کاردرمانی در یافت آباد

کاردرمانی در یافت آباد

متخصصین مرکز کار درمانی یافت آباد افراد را قادر می سازد تا در فعالیتهایی که برایشان معنی دار است مشارکت کنند. این فعالیتها شامل مراقبت از خود (و دیگران)، کار، داوطلب شدن، شرکت در سرگرمی ها، علایق و رویدادهای اجتماعی است. کاردرمانی یافت آباد یک تخصص مراجع محور است که شامل ارزیابی های مداوم برای درک فعالیت هایی است که می توانید انجام دهید (فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید)، هرگونه محدودیت فعلی، اهداف یا انگیزه های شما و همچنین ارائه مشاوره یا تکنیک هایی در مورد چگونگی انجام کارهای بیشتر به راحتی و با خیال راحت می باشد.

دکتر متخصص کار درمانی تجهیزاتی را تجویز می کنند که به شما در انجام فعالیتهایی که می خواهید و باید انجام دهید کمک می کند. آنها مطمئن می شوند که می توانید از دستگاه به بهترین نحو برای رفع نیازهای خود استفاده کنید.

چرا به آن کار درمانی می گویند؟

در کار درمانی یافت آباد، کار به فعالیتهای روزمره ای اطلاق می شود که افراد به عنوان اشخاص حقیقی در خانواده ها و اجتماعات برای اشغال زمان و ایجاد معنا و هدف در زندگی انجام می دهند. کار شامل مواردی است که افراد باید، می خواهند و انتظار می رود انجام دهند. (WFOT – فدراسیون جهانی کاردرمانی)

 

چه انتظاری از کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی یافت آباد داشته باشیم؟

در اولین ملاقات ارزیابی اولیه توسط دکتر متخصص مرکز صورت می گیرد. ارزیابی شامل مصاحبه، آزمایش و مشاهده بالینی است. در ابتدا درمانگر سوالات مختلفی در مورد سابقه پزشکی بیمار، شکایات و اهداف نهایی آنها برای درمان می پرسد. سپس، درمانگر آزمایش هایی را برای تعیین سطح مراجع و تعیین مشکلات بیمار انجام می دهد. بر اساس پاسخ مصاحبه و عملکرد آزمایشات، درمانگر برنامه مراقبت و اهداف آن بیمار را تدوین می کند. در مرحله بعد متخصصین ما جلسات بعدی مراجعین را برنامه ریزی می کنند. در طول جلسات بعدی، درمانگر بیمار را در مورد اهداف، برنامه مراقبت و آموزش استراتژی ها و تکنیک هایی که استفاده از آنها برای بیمار مفید است، آموزش می دهد. درمانگر همچنین وظایف یا فعالیتهای مختلفی را برای بیمار انجام می دهد تا در طول جلسات آینده بتواند به اهداف خود کمک کند.

فواید گفتاردرمانی و کاردرمانی یافت آباد

مزایای توانبخشی یافت آباد برای هر بیمار بسته به اهداف فردی آنها متفاوت است. متخصصین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی یافت آباد به بیماران کمک می کنند تا واضح تر و روانتر صحبت کنند، زبان را به طور موثرتری بفهمند یا استفاده کنند، کیفیت صدا را افزایش دهند، ایمنی بلع را افزایش دهند، راحتتر حرکت کنند و مهارتهای درکی، ذهنی و شناختی خود را برای زندگی با کیفیت بهتر افزایش دهند. هنگامی که بیمار درمان خود را به پایان می رساند، می تواند با خیال راحت از استراتژی ها و تکنیک ها به طور مستقل یا با حداقل کمک در خارج از کلینیک استفاده کند. ما انتظار داریم که آنها با اطمینان سطح ارتباط، مهارت بلع، توانایی های ذهنی، درکی و شناختی و کیفیت صدا را در سناریوهای مختلف زندگی روزمره خود حفظ کنند.

 

بخش های درمانی مرکز یافت آباد

این مرکز از بهترین مراکز درمانی در سطح تهران بوده و مجهز به بخش های گسترده و بروزی به شرح ذیل می باشد. جهت آشنایی با بخش های درمانی بهترین کاردرمانی یافت آباد و بهترین گفتاردرمانی یافت آباد با ما همراه باشید:

۱. کاردرمانی جسمی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. گفتاردرمانی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. کاردرمانی دست

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کاردرمانی حسی

۱۲. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۱۳. انواع تست هوش، تست توجه، تست ادراک بینایی، تست ادراک شنیداری، تست تشخیص اوتیسم، تست تشخیص بیش فعالی

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

محله های مهم یافت آباد به شرح ذیل می باشند:

شهرک امام خمینی، ابراهیم آباد، ترک آباد، پاسگاه نعمت آباد، شهرک ولیعصر، سعید آباد، ارشد آباد، عرب آباد، کوی نسترن، شهرک مسلمین، آذری، سه راه آذری، میدان جلیلی، سجاد، زهتابی، بزرگراه چراغی، عبدل آباد، میدان ابوذر غربی، ابوذر شرقی، باغ خزانه، امامزاده حسن، آیت الله سعیدی، مقدم، بلورسازی، بزرگراه کاظمی، نعمت آباد، شهرک احمدیه، دولتخواه، خلازیر، مرتضی گرد، صالح آباد، میدان عظیمی، شبیری جی، هفت چنار، بریانک، سلسبیل، شمشیری، سرآسیاب، مهرآباد جنوبی، میدان فتح، بزرگراه فتح، میدان بهداری، میدان رباط کریم، هفت چنار، اسماعیل آباد، یافت آباد شمالی، یافت آباد جنوبی، شادآباد.

آدرس مراکز توانبخشی یافت آباد

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شماره تماس مراکز توانبخشی یافت آباد

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی در تهران

کلینیک توانبخشی ظفر

کلینیک توانبخشی امیرآباد

کلینیک توانبخشی فرشته

کلینیک توانبخشی گیشا

کلینیک توانبخشی بلوار فردوس

مرکز گفتاردرمانی دریاچه چیتگر

مرکز گفتاردرمانی دارآباد

مرکز گفتاردرمانی ستارخان

مرکز گفتاردرمانی ازگل

مرکز گفتاردرمانی شهران

کاردرمانی خوب در دهکده المپیک

کاردرمانی خوب در یوسف آباد

کاردرمانی خوب در آزادی

کاردرمانی خوب در رسالت

بهترین گفتاردرمانی در نازی آباد

بهترین گفتاردرمانی در قیطریه

بهترین گفتاردرمانی در ونک

بهترین گفتاردرمانی در تهرانسر

بهترین گفتاردرمانی در اسلامشهر

مراکز توانبخشی نارمک

مراکز توانبخشی تهرانپارس

مراکز توانبخشی انقلاب

مراکز توانبخشی پونک

مراکز توانبخشی صادقیه

گفتاردرمانی خوب در جنت آباد

گفتاردرمانی خوب در مینی سیتی

کلینیک کاردرمانی پیروزی

کلینیک کاردرمانی تجریش

کلینیک کاردرمانی فرمانیه

کلینیک کاردرمانی مرزداران

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام مرکز خوبی هستش و تیم خیلی بروز و مجربی داره.

  • سلام مرکز مجهزی هستش و درمانگرهای خیلی خوبی داره کاشرکمی به ما نزدیکتر بود تا بیشتر میتونستیم از خدمات مرکز استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − 8 =

× پشتیبانی 24 ساعته