کاردرمانی و گفتاردرمانی

مرکز تخصصی درمان میوپاتی ایران

میوپاتی یا “بیماری عضله” نوعی اختلال عصبی عضلانی است که در اثر آسیب به فیبرهای عضلانی ایجاد می شود و باعث ضعف عضلات و اختلال در عملکرد آن می شود. علائم دیگر میوپاتی ممکن است شامل گرفتگی عضلات ، سفتی و اسپاسم باشد. میوپاتی را می توان به ارث برد یا اکتساب کرد. بیشتر میوپاتی های ارثی شرایط پیشرونده مزمن آهسته هستند. برخی از داروها می توانند باعث ایجاد میوپاتی سمی شوند ، مانند الکل ، استروئیدها و سوء مصرف مواد. درمان کاردرمانی در مرکز تخصصی درمان میوپاتی باعث تقویت قدرت عضلات ، شل شدن عضلات سفت و دستیابی به فعالیتهای روزمره می شود.

انواع بیماری میوپاتی

انواع مختلفی از میوپاتی وجود دارد که عبارتند از:

۱. میوپاتی ارثی

۲. دیستروفی عضلانی

۳. میوپاتی غدد درون ریز

۴. میوپاتی التهابی

۵. میوپاتی سمی

تشخیص میوپاتی را می توان با بیوپسی عضلانی تأیید کرد و با بررسی عضله زیر میکروسکوپ سعی کرد تا آنچه را که باعث ایجاد مشکل می شود ، کشف کرد. که این امر توسط دکتر متخصص مغز و اعصاب انجام می شود.

علائم بیماری میوپاتی چیست؟

علائم معمول میوپاتی شامل موارد زیر است:

• ضعف عضلانی
  • تیرکشیدن
  • گرفتگی عضلات
  • سفتی
  • حساسیت
  • مشکل در راه رفتن و بالا رفتن از پله ها

کاردرمانی در میوپاتی

درمان کاردرمانی در بیماری میوپاتی باعث تسکین علائم و پیشرفت فیزیکی میوپاتی می شود. میوپاتی باعث ایجاد تغییرات قابل توجه ای در زندگی شما خواهد شد. کاردرمان های با انگیزه ما در مرکز توانبخشی پایا و مرکز توانبخشی غرب تهران درک می کنند که همه افراد متفاوت واکنش نشان می دهند ، اما علائم متداولی وجود دارد که کاردرمان ها می توانند به آنها کمک کنند. این موارد شامل:

ضعف عضلات: درمان کاردرمانی شامل تمرین قدرت عضلانی برای حفظ قدرت عضلات برای تسهیل هرچه سریع تر فعالیت های روزمره مانند راه رفتن می باشد.

درد: کاردرمانی در میوپاتی با آموزش راه های جدید حرکت و بهبود وضعیت بدن به کاهش درد کمک خواهد کرد. ما همچنین درمانی با هیدروتراپی ارائه می دهیم که باعث آرامش ، تقویت عضلات و افزایش گردش خون می شود. هیدروتراپی همچنین باعث کاهش درد می شود و فرد مبتلا به میوپاتی را قادر می سازد تحرک خود را در داخل آب به حداکثر برساند.

سفتی: ماهیچه های در باسن ، ران و شانه ها ممکن است سفت شوند. کشش مانع از سفتی و ایجاد انقباضات بافت نرم می شود. کشش باعث کاهش اسپاسم و درد عضلات نیز خواهد شد.

دشواری در انجام کارهای روزمره: یک برنامه تمرینی ویژه برای نیازهای شما ایجاد می شود. تمرین ها کاربردی هستند و به منظور افزایش استقامت ، تعادل ، هماهنگی ، انعطاف پذیری و افزایش تحمل عضلانی می باشند. عضلات شما به تدریج مؤثرتر و کارآمدتر خواهند شد و به شما در انجام کارهای روزمره کمک می کند واعتماد به نفس را افزایش می دهد‌. کاردرمان های تخصصی ما نیز در صورت لزوم تجهیزات لازم را برای تحرک فراهم می کنند که شامل وسایل پیاده روی ، ارتزها ، دست گیره ها و صندلی های چرخدار می باشد.

درمان کاردرمانی برای میوپاتی می تواند شامل موارد زیر باشد:

کاردرمان های با انگیزه ما در کلینیک توانبخشی پایا و کلینیک توانبخشی غرب تهران به شما کمک می کنند تا پتانسیل خود را به حداکثر برسانید و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید. همچنین درمان کاردرمانی در مرکز تخصصی درمان و تشخیص میوپاتی بعنوان بهترین مرکز درمان میوپاتی در تهران (ایران) باعث افزایش اعتماد به نفس و استقلال شما خواهد شد. برای رزرو وقت ملاقات با شماره ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲ تماس بگیرید و یا متناوباً مشاوره تلفنی رایگان بخواهید.

آدرس کلینیک توانبخشی پایا: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم ، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی پایا مناسب برای اهالی محله های نیاوران ، فرمانیه ، اقدسیه ، قیطریه ، منظریه ، کامرانیه ، پاسداران ، دولت ، دیباجی ، اختیاریه ، دروس ، قلهک ، شریعتی ، تهرانپارس ، هنگام ، نارمک ، رسالت ، سید خندان و… می باشد.

آدرس کلینیک توانبخشی غرب تهران: سعادت آباد ، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی ، خیابان سپیدار ، خیابان شکوفه شمالی ، کوچه نظری ، پلاک ۴۷

با توجه به قرار گرفتن کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی غرب تهران در سعادت آباد و دسترسی به اتوبان یادگار امام ، اتوبان نیایش و بلوار پاکنژاد کلینیک توانبخشی غرب تهران مناسب برای اهالی محله های شهرک غرب ، سعادت آباد ، جنت آباد جنوبی ، جنت آباد شمالی ، جنت آباد مرکزی ، اوین ، ولنجک ، ونک ، امیرآباد ، پونک ، شهران ، بلوار فردوس ، صادقیه ، مرزداران ، ستارخان ، شهرآرا  و … می باشد.

جهت بهره مندی از خدمات خوب کاردرمانی و گفتاردرمانی در منزل از طریق پیوند ذیل با ما همراه باشد:

کاردرمانی در منزل برای میوپاتی و گفتاردرمانی در منزل برای میوپاتی