۱. شیر: منبع خوبی از ویتامین دی است. اگر مقدار بسیار کمی از این ماده مغذی در بدن شما وجود دارد ، گاهی اوقات می تواند باعث افسردگی شود. یک مطالعه نروژی نشان داد افرادی که ویتامین D مصرف کرده اند ، یک سال دیرتر نسبت به افرادی که این ویتامین را دریافت نکردند ، افسرده شده اند. شیر را دوست ندارید؟ ویتامین D را در رژیم غذایی خود با غلات ، آب میوه های غنی شده و کنسرو تقویت کنید.

 

۲. بوقلمون:  دارای پروتئین هایی است که در ساختمان تریپتوفان استفاده می شود. که بدن شما برای ساخت سروتونین از آن استفاده می کند. محققان می گویند این یک ماده شیمیایی مغز است که در افسردگی نقش اساسی دارد. در واقع برخی از داروهای ضد افسردگی با هدف قرار دادن روشی که مغز شما از سروتونین استفاده می کند ، کار می کنند. شما می توانید همان اثر تقویت کننده خلق و خو را از مرغ و سویا دریافت کنید.

 

۳. آجیل برزیلی: این میان وعده سرشار از سلنیوم است ، که به شما در محافظت از بدن در برابر ذرات ریز و آسیب دیده به نام رادیکال های آزاد کمک می کند. یک مطالعه نشان داد جوانانی که به اندازه کافی از این ماده مغذی در رژیمهای غذایی خود برخوردار نبودند ، بیشتر دچار افسردگی می شوند. محققان نمی توانند بگویند که سلنیوم کم باعث افسردگی می شود. آجیل برزیلی تقریباً نیمی از نیاز روزانه شما به این ماده معدنی است ، بنابراین مراقب باشید که چگونه رژیم غذایی خود را محدود کنید. غذاهای دیگری که حاوی این ماده معدنی هستند شامل برنج قهوه ای ، گوشت گاو لاغر ، دانه های آفتابگردان و غذاهای دریایی است.

 

۴. هویج: آنها پر از بتاکاروتن هستند ، که می توانید از کدو تنبل ، اسفناج ، سیب زمینی شیرین و طالبی نیز تهیه کنید. مطالعات این ماده مغذی را با پایین آمدن افسردگی مرتبط کرده است. شواهد و مدارک کافی برای گفتن وجود ندارد که می تواند از بروز این اختلال جلوگیری کند ، اما برای مصرف بیشتر در رژیم غذایی ضرری ندارد.

 

۵. صدف و حلزون: این غذاهای دریایی منبع خوبی از B-12 هستند. برخی از مطالعات می گویند ، افرادی که کمبود ویتامین دارند ، بیشتر از همه به افسردگی مبتلا هستند. ممکن است کمبود آن باعث کمبود ماده ای بنام S آدنوزیل متیونین (SAM) شود که مغز شما برای پردازش سایر مواد شیمیایی موثر بر خلق و خوی شما نیاز دارد. اگر به دنبال منابع دیگر B-12 هستید ، گوشت گاو ، شیر و تخم مرغ بدون چربی را امتحان کنید.

 

۶. قهوه: نوشیدن کافئین می تواند ، انتخابی باشد که به شما کمک می کند احساس انگیزه بیشتری داشته باشید. اما اگر دچار افسردگی پس از زایمان یا اختلال هراس هستید ، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است این علائم را بدتر کند. محققان دیگر می گویند ، یک لیوان جو می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد ، اگر چه آنها مطمئن نیستند که چرا.

 

۷. سبزیجات: آنها سرشار از فولات هستند که سلولهای مغزی شما برای اینکه به خوبی کار کنند به آن نیاز دارد و ممکن است به محافظت در برابر افسردگی کمک کند. تولیدکنندگان مواد غذایی در آمریکا این ویتامین را که با نام B9 نیز شناخته می شود ، به غلات غنی شده مانند ماکارونی و برنج اضافه می کنند. همچنین می توانید آن را از عدس ، لوبیا و مارچوبه تهیه کنید.

 

۸. ماهی سالمون: این و سایر ماهی ها مانند شاه ماهی و ماهی تن دارای چربی های اشباع نشده زیادی هستند. محققان فکر می کنند این موارد می توانند به شما در مقابله با افسردگی کمک کنند. یک نوع از این چربی ها ، به نام اسیدهای چرب امگا ۳ ، که ممکن است به سلول های مغز در استفاده از مواد شیمیایی موثر بر خلق و خوی شما کمک کند. چند مطالعه کوچک نشان می دهد که افرادی که افسرده نبودند ، امگا ۳ بیشتر از افراد دارای اختلال خلقی داشتند.

 

۹. احتیاط در نوشیدن: الکل

ممکن است فقط به نظر برسد که نگرانی های خود را برطرف کنید یا احساس اجتماعی تر کنید. اما بیشتر اوقات ، بهتر است شراب ، آبجو و نوشیدنی های مختلط را فقط با اعتدال بنوشید. ممکن است در حال حاضر احساس بهتری داشته باشید ، اما نوشیدن سنگین می تواند علائم افسردگی را با گذشت زمان بدتر کند ، زیرا الکل باعث می شود مغز شما کمتر فعال شود. همچنین می تواند اثر داروهای ضد افسردگی را کمتر کند.

 

۱۰. احتیاط در مصرف: غذای بی ارزش و ناسالم

مثل پفک و چیپس که براحتی در دسترس و پرحجم هستند ، اما این غذاهای فرآوری شده می توانند خبر بدی برای روحیه شما باشند. دانشمندان مطالعه کرده اند که رژیم های غذایی حاوی قند ، کربوهیدرات های ساده و غذاهای چرب بر چه احساسی تأثیر می گذارد. بسیاری از آنها بین این غذاهای ناسالم و افسردگی ارتباط برقرار کردند. بهترین شرایط برای شما: یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات کامل و پروتئین بدون چربی.

 

مقالات مرتبط:

بازی درمانی در کودکان

علائم هشدار دهنده افسردگی در کودکان

افسردگی در کودکان: علائم و انواع متداول افسردگی در کودکان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده + 9 =

× پشتیبانی 24 ساعته