تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم چگونه است؟ برای بسیاری از خانواده هایی که فرزندانشان درگیر بیماری اوتیسم هستند باور اینکه روزی فرزندشان بتواند با پشت سر گذاشتن سنجش مدرسه عادی برای اوتیسم و حتی ورود آنها به کالج غیر قابل پیش بینی است. بسیاری از خانواده ها حتی قبولی کودک اوتیسم در مدرسه عادی را باور ندارند و بیشتر نگران سلامتی آنها هستند! در این بین مورد های بسیاری بوده اند که با گذراندن سال ها تحصیل در مدرسه حال به دنبال ورود به دانشگاه هستند. هر ساله تعداد زیادی از کودکان اوتیسم در مرکز تخصصی درمان اوتیسم تهران موفق به قبولی در سنجش مدراس عادی می شوند.

اگر فرزند شما نیز به بیمار اوتیسم دچار است مطالعه این مقاله شما را با معضل سنجش ورود به مدرسه کودک اوتیسم روبرو خواهد کرد و این معضل را تا حد ممکن برای شما حل می کند. در موضوع سنجش ورود به دبستان کودکان اوتیسم بسته به طیف و شدت بیماری آنها پیچیدگی ها کم و زیاد می شود. در ادامه سعی میکنیم از سنجش ورود به دبستان برای کودکان اوتیسم برای شما صحبت کنیم.

استاندارد های تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم چیست؟

اکثر دبستان ها  و کالج ها از دانش آموزان دو تست SAT و ACT را به عمل می آورند و آن دسته از دانش آموزانی که نمرات قابل قبولی را دریافت کنند در دبستان و کالج خود ثبت نام می کنند. این آزمون ها به ترتیب توسط هیات مدیره دبستان و کالج و برنامه آزمایشی کالج ها گرفته می شود. 

در این بین ممکن است برخی از دانش آموزان در تست AP نیز شرکت کنند. این تست که مخصوص دانش آموزان اوتیسم است؛ توسط هیئت کالج نیز برگزار می شود. اما حتی قبل از اینکه فرزند شما اولین SAT یا ACT خود را انجام دهد، PSAT/NMSQT وجود دارد.

توجه داشته باشید که شما علی رغم اینکه باید به سنجش ورود به مدرسه کودک اوتیسم خود اهمیت دهید باید بدانید که اگر فرزند شما دوره استاندارد تحصیلی را دنبال می‌کند و برای یک مسیر دیپلم اصلی آماده آینده کار می‌کند، به احتمال زیاد در اکتبر سال دهم کلاس دهم، اولین آزمون دانشگاهی خود را با PSAT خواهد داشت.

آماده شدن برای تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم

توجه داشته باشید که بهتر است برای آزمون خود شما به عنوان والدین ثبت نام کنید و به آماده سازی کودکتان برای روز آزمون کمک کنید. توجه داشته باشید که برای اطلاع از روز آزمون از وبسایت های مدرسه یا کالجی که قصد برگزاری تست ورود به ابتدایی کودک اوتیسم را دارد استفاده کنید. همچنین برای تعیین اینکه در کدام آزمون ها باید شرکت کنید، باید جستجوی دانشگاه را شروع کنید و دریابید که کدام آزمون توسط کالج هایی که پسر یا دختر شما امیدوار است در آن شرکت کند مورد نیاز است.

در مورد آماده سازی کودکان اوتیسم برای شرکت در سنجش ورود به دبستان و یا کالج پیشنهاد می کنیم دوبار آزمون بدهند! چرا که مرتبه اول ذهن و جسم این کودکان شاید آمادگی تست را نداشته باشد و نتیجه تست مطلوب نباشد. از این رو شرکت دوباره در تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم به او کمک می کند تا با آمادگی ذهنی، روحی و جسمی بهتری در این آزمون شرکت کند و نتیجه مطلوب را بیاورد.

پس از اینکه در تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم در یکی از مدارس و یا کالج های مربوطه ثبت نام کردید، تاریخ آزمون را در تقویم یادداشت کنید و برای آماده سازی فرزند خود برنامه داشته باشید. می توانید از مدرسه و یا کالج بخواهید تا نمونه سوالات را در اختیار شما قرار دهند. توجه کنید که در مراحل آماده سازی تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم نباید به کودک فشار زیادی برای تمرین وارد کنید چرا که نباید کودک مضطرب شود؛ همچنین شما مطمئن نیستید که آیا او این تمرین را به آزمون واقعی تعمیم می‌ دهد یا خیر. برای سایر دانش‌آموزان، ممکن است مناسب باشد انواع مختلف مسائل ریاضی و سوالات استدلال شفاهی مورد انتظار، و همچنین انتظارات برای بخش نوشتن را مرور کنند.

 

در زمان تست توجه کنید:

زمانی که به روز تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم نزدیکتر شدید برای روز آزمون برنامه ریزی داشته باشید! اطلاعیه ها را دنبال کنید و از مدرسه یا کالج سوال کنید که چه لوازم و مواردی برای روز امتحان باید همراه داشته باشید. اکثر مدرسه ها در این موارد سخت گیری بسیار زیادی دارند. معمولا در وبسایت های مدارس و کالج ها می توانید اطلاعات خوبی را از روز برگزاری تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم کسب کنید.

در روز تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم چه اتفاقاتی ممکن است پیش بیاید؟!

توجه کنید که در روز برگزاری تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم شما نمیتوانید تا محل و سالن برگزاری تست کودک خود را همراهی کنید و یا در مواردی حتی مدارس به شما اجازه صحبت کردن با سرپرست را نیز نمی دهند. بنابراین مطمئن شوید که آنها می دانند که چگونه در صورت نیاز از خود دفاع کنند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که آنها در مدرسه ای غیر از دبیرستان خودشان، که در آن چیزها آشنا هستند، امتحان بدهند.

برای روحیه دادن به کودک در روز تست این ترفند ها را دنبال کنید.

  • به صداهای عجیب قابل شنیدن کودک توجه کنید.
  • از صندلی بیرون بیایید و بازوها یا دستانش را تکان دهید.
  • کودک را روی زانوهایتان بنشانید و او را در آغوش بکشید.
  • اگر او ناامید است صدای غرغر در میاورید. معمولا کودکان اوتیسم به هنگام ناامیدی یا سرزنش با مشت به سرشان ضربه می زنند.
  • از بیان کردن درخواست خودتان با عبارت لطفا پرهیز کنید  و در عوض به او بگویید که چه کار را بکند.

توصیه دیگری که در روز تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم می توانیم به شما بکنیم این است که فرزند خود را در جلوی محل برگزاری تست به یک بزرگسال از برگزار کننده ها و ترجیحا سرپرست بسپارید تا به او کمک کند تا بفهمد کجا قرار است برود.

شرایط پس از تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم را درک کنید.

از آنجایی که یک آزمون و تست بخصوص تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم برای این کودکان غیر قابل تحمل تر است و با توجه به طولانی تر شدن مدت امتحان برای آنها، به هنگام خروج آنها از محل آزمون با آغوشی باز از آنها استقبال کنید. سعی نکنید بلافاصله به دنبال نتیجه تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم باشید و با پرسیدن سوالاتی از این دست که “ نتیجه آزمون تو چه شد؟ ” به کودک استرس وارد کنید! بجای این کار می توانید به عنوان جایزه یک خواسته ی او را بلافاصله برطرف کنید.

مهمترین مولفه ورود کودک اوتیسم به دبستان و دانشگاه چیست؟

مهمترین مولفه ها داشتن گاهی نسبت به آزمون های موجود، برنامه ریزی و درک شرایط این کودکان است. با برنامه ریزی دقیق، فرزندان ما می توانند آزمایش مثبتی داشته باشند و بهترین کار خود را انجام دهند. پس آن نوبت به  بازدید از مدرسه، تصمیم گیری به کجا رفتن و حرکت است.

برای تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم را از چه سنی آماده کنیم؟

توجه داشته باشید که برای یک کودک اوتیسم از بدو تولد تا سن ۴ سالگی  مراقبت ها بایست در قالب مداخله برای امورات اولیه کودک باشد اما در سن ۳ تا ۵ سالگی مداخله ای در کار نباشد و جایگزین آن آموزش های لازم برای مهدکودک و آموزش های دبستانی در کودکان اوتیسم باشد. بعد از سن ۵ سالگی کودک وارد فضای آموزشی رسمی تر و دبستان خواهد شد که بهترین سن برای تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم همین ۵ سالگی می باشد.

سنجش مدیریت رفتار در سنجش ورود به مدرسه کودک اوتیسم  

برنامه مدیریتی رفتاری آن چیزی است که هر کودک مبتلا به اوتیسم به آ نیاز دارد. این برنامه برای هر کودکی خاص خود آن کودک می باشد. مدرسه ای که برای کودک خود انتخاب کرده اید باید برنامه های مشخصی برای کنترل رفتار هایی چون پرخاشگری، خودزنی و سایر رفتارهای ناهنجار کودک قبل از ورود به دبستان به شما ارائه دهد.

آن دسته از کودکانی که دارای مشکلات رفتار درونی هستند اغلب برای برنامه روزمره مدرسه مشکلی ایجاد نخواهند کرد؛ اما با این حال برای این دسته از کودکان نیز می بایست برنامه حمایت رفتار تدوین شود تا با بالا رفتن استرس در آنها رفتارهای بیرونی بروز پیدا نکند.

برنامه های دبستانی که قصد شرکت دادن کودک خود در تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم را دارید باید برنامه ها و راهنمایی های استانداردی برای کودکان وجود داشته باشد تا سطح محرک کود را برانگیخته نکنند و در صورت عملی غیر معمول مربیان بتوانند در کمال آرامش کودک را کنترل کرده و آرامش خود را به او نیز منتقل کنند.

چنانچه کودک در مدرسه بی تابی می کند و رفتارهای غیر معقول دارد باید دید آیا کلاس برای او بیش از حد تحریک کننده است یا خیر؟ این عوامل بایست در تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم مشخص گردد. انتظارات تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم فراتر از توانمدنی های او می باشد یا اینکه برای فرار از کار چنین رفتار هایی انجام می دهد؟ این نیز سوالی است که در تست ورود به مدرسه کودک اوتیسم برای شما و مربیان مشخص خواهد شد.

 

مقاله های مرتبط

آمار و ارقام اوتیسم

علائم تشخیص اوتیسم 

دلایل اوتیسم چیست؟

سندروم آسپرگر

اوتیسم با عملکرد بالا

بهترین راه درمان اوتیسم

مربی اوتیسم در منزل

انواع رفتارهای تکراری در اوتیسم

ارزیابی و تشخیص کودکان اوتیسم

بهترین دکتر متخصص اوتیسم کودکان

روش پکس برای درمان مشکلات ارتباطی کودکان اوتیسم

چه درمان هایی به اختلال اوتیسم کمک می کند؟

طب مکمل و جایگزین در اوتیسم

نکاتی برای والدین دارای فرزندان با اختلال طیف اوتیسم

آیا واکسن ها باعث اوتیسم می شوند؟

اختلال خواب در اوتیسم

صرع و اوتیسم: آیا پیوندی وجود دارد؟

اختلال اوتیسم در کودکان و دو زبانه بودن

کودکان مبتلا به اوتیسم و تعامل اجتماعی

کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای مقابله با اضطراب

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

رژیم حسی برای اختلال اوتیسم

بهترین فعالیت های حسی برای کودکان مبتلا به اوتیسم 

تاثیر رژیم حسی برای کودکان با اختلال اوتیسم چیست؟

انواع اختلال پردازش حسی چیست؟

علائم و نشانه های اوتیسم در نوزادان

علائم هشدار دهنده اوتیسم در کودکان

علائم و نشانه های اوتیسم در کودک یک ساله

علائم و نشانه های اوتیسم در کودک دو ساله

علائم و نشانه های اوتیسم در کودک سه ساله

علائم و نشانه های اوتیسم در کودک چهار ساله

علائم اختلال اوتیسم در بزرگسالان

مواردیکه شما باید در مورد اوتیسم در بزرگسالان بدانید؟

درمان پرخاشگری در اوتیسم به کمک کاردرمانی

افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در انتخاب های اقتصادی خود منطقی تر عمل کنند.

برخی از باکتری های روده رفتارهای شبه اوتیستیک را در موش کاهش می دهد.

آیا می توان از اختلال اوتیسم جلوگیری کرد؟

آیا داروی سل می تواند به درمان اوتیسم کمک کند؟

 آیا عدم وجود یک پروتئین می تواند علت بروز اختلال اوتیسم را توضیح دهد؟

مایع مغزی نخاعی بعنوان نشانگر بالقوه برای اوتیسم یافت شده است.

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد.

تب در باردارای با ریسک بالای ابتلا به اوتیسم مرتبط است.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری می تواند کودکان را از ابتلا به اوتیسم محافظت کند؟

خطر ابتلا به اوتیسم با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ممنوع در دوران بارداری افزایش می یابد.

 

۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام و درود فراوان پسر من با تشخیص اوتیسم از سه سالگی در این مرکز تحت نظر دکتر حسینی قرار دارد و امسال مدرسه عادی قبول شد و میخواستم از همه درمانگران و پرسنل مرکز تشکر کنم‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × 4 =

× پشتیبانی 24 ساعته