نتایج تحقیقات واضح هستند. واکسن ها باعث اوتیسم نمی شوند. بیش از دهها مطالعه سعی در یافتن پیوندی میان اختلال اوتیسم و واکسن داشته اند که هیچکدام به نتیجه نرسیدند.

 

 بحث در مورد واکسن MMR

این بحث در سال ۱۹۹۸ آغاز شد هنگامی که محققان انگلیسی مقاله ای را منتشر کردند که می گوید واکسن سرخک -اوریون-سرخچه (MMR) منجر به اوتیسم می شود. در این مطالعه تنها ۱۲ کودک مورد بررسی قرار گرفتند ، اما نتایج زیادی به دست آمد. در همان زمان ، افزایش سریع تعداد کودکانی که به این اختلال مبتلا شده اند ، گزارش شده بود. یافته های این مقاله باعث شد پزشکان دیگر تحقیقات خود را در مورد ارتباط واکسن MMR و اوتیسم انجام دهند. حداقل ۱۲ مطالعه پیگیری انجام شد. هیچکدام مدرکی پیدا نکردند که واکسن منجر به اوتیسم شود.

تحقیقات مربوط به مطالعه سال ۱۹۹۸ همچنین تعدادی از مشکلات نحوه انجام تحقیق را کشف کرد. مجله ای که آن را منتشر کرد سرانجام آن را پس گرفت. این بدان معناست که این انتشارات دیگر از آن نتایج حمایت نمی کند.

مشکلات دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، محققان دریافتند که وکیلی که به دنبال پیوند بین واکسن و اوتیسم است ، بیش از ۴۳۵،۰۰۰ پوند (برابر با بیش از نیم میلیون دلار) به پژوهشگر سرب پرداخت کرده است.

 

بحث در مورد تیمروزال Thimerosal  

یک سال پس از مطالعه انگلیس ، ترس از پیوند احتمالی واکسینه اوتیسم از MMR به ماده ای که در واکسن های برخی از کودکان استفاده می شود ، منتقل شد. به آن Thimerosal گفته شد و حاوی جیوه بود. این فلزی است که در سطح بالا برای مغز و کلیه ها مضر است. پزشکان از تیمروزال برای جلوگیری از رشد باکتریها و قارچها در واکسنها استفاده می کردند. هیچ مدرکی وجود ندارد مبنی بر اینکه مقدار کم این ماده در داروها باعث آسیب شده باشد. با این وجود ، این اقدام از واکسن های بیشتر کودکان تا سال ۲۰۰۱ با تشویق آکادمی اطفال و خدمات بهداشت عمومی آمریکا شد.

برای بررسی اینکه آیا تیمروزال به اوتیسم مرتبط است ، محققان کودکانی را مطالعه کردند که واکسن هایی را دریافت می کردند که حاوی آن بود و آنها را با بچه هایی مقایسه کردند که واکسن را دریافت نکردند. هیچ ارتباطی بین اختلال اوتیسم و تیمروزال یافت نشد. علاوه بر این ، تشخیص بیماری اوتیسم پس از آنکه سازندگان واکسن ها تقریباً از همه واکسنهای کودکی تیمروزال را برداشتند ، رو به افزایش است. (امروزه مقادیر کمی از آن در واکسن ها برای محافظت در برابر دیفتری ، کزاز و سیاه سرخ ، معروف به DTaP و DTaP-Hib باقی مانده است.)

 

بحث درباره همه واکسیناسیون های ترکیبی

محققان همچنین بررسی کردند که مشخص شود که آیا واکسن های مورد نیازتا قبل از ۲ سالگی به نوعی با هم منجر به اوتیسم شده اند یا خیر. کودکان در ۱۵ ماه اول زندگی ۲۵ تزریق دریافت می کنند. برخی از مردم می ترسیدند که گرفتن همه این تزریق ها در اوایل زندگی می تواند منجر به رشد اوتیسم شود. گروه هایی از کودکانی را که در برنامه توصیه شده واکسن دریافت کرده بودند را با کسانی که واکسن آنها به تاخیر افتاده بود یا اصلاً آنها را دریافت نکردند مقایسه شدند هیچ تفاوتی در میزان اوتیسم بین دو گروه مشاهده نشد.

در سال ۲۰۰۴ ، کمیته بررسی ایمنی از انستیتوی پزشکی گزارشی را درباره این موضوع منتشر کرد. این گروه به کلیه مطالعات مربوط به واکسن ها و اوتیسم در دو زمینه (مطالعات منتشر شده و منتشر نشده) پرداختند. این گزارش حاوی ۲۰۰ صفحه ای است که می گوید هیچ مدرکی برای حمایت از ارتباط بین واکسن و اوتیسم وجود ندارد.

به استحضار می رساند مرکز تخصصی درمان اوتیسم با دو شعبه در پاسداران و سعادت آباد، بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه اختلال اوتیسم در طیف های مختلف، کادری مجرب در زمینه اختلال اوتیسم و مجهز به مداخله های موثر در درمان اوتیسم آماده ارایه خدمات به شما عزیزان می باشد ، لطفا جهت هماهنگی با مرکز تخصصی درمان اوتیسم با شماره های درج شده در قسمت بالای سایت تماس حاصل فرمایید.

آدرس شعبه شرق کلینیک توانبخشی اوتیسم: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم ، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

با توجه به قرار گرفتن شعبه شرق مرکز کاردرمانی در شریعتی و مرکز گفتاردرمانی در شریعتی مناسب برای اهالی محله های نیاوران ، فرمانیه ، اقدسیه ، قیطریه ، منظریه ، کامرانیه ، پاسداران ، شهید عراقی ، مینی سیتی ، شهید محلاتی ، شهید بهشتی ، شهید مطهری ، پایدار فرد ، اسلامی ، دولت ، دیباجی ، اختیاریه ، دروس ، قلهک ، شریعتی ، لویزان ، تهرانپارس ، هنگام ، نارمک ، رسالت ، سید خندان و… می باشد.

آدرس شعبه غرب کلینیک توانبخشی اوتیسم: سعادت آباد ، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی ، خیابان سپیدار ، خیابان شکوفه شمالی ، کوچه نظری ، پلاک ۴۷

با توجه به قرار گرفتن شعبه غرب مرکز کاردرمانی در شهرک غرب و مرکز گفتاردرمانی در شهرک غرب و دسترسی به اتوبان یادگار امام ، اتوبان نیایش و بلوار پاکنژاد مناسب برای اهالی محله های شهرک غرب ، سعادت آباد ، جنت آباد ، جنت آباد جنوبی ، جنت آباد مرکزی ، جنت آباد شمالی ، اوین ، ولنجک ، ونک ، امیرآباد ، پونک ، شهران ، بلوار فردوس ، صادقیه ، مرزداران ، ستارخان ، شهرآرا ، دهکده المپیک ، دریاچه چیتگر ، تهرانسر ، اسلامشهر ، یافت آباد ، شهریار و … می باشد.

 

شماره تماس مرکز تخصصی اوتیسم:

۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲

 

مقالات مرتبط:

آمار و ارقام اوتیسم

سندروم آسپرگر

اوتیسم با عملکرد بالا

علائم تشخیص اوتیسم

انواع اختلال طیف اوتیسم

علائم اختلال اوتیسم در بزرگسالان

انواع رفتارهای تکراری در اوتیسم

دلایل اوتیسم چیست؟

درمان اوتیسم

چه درمان هایی به اختلال اوتیسم کمک می کند؟

طب مکمل و جایگزین در اوتیسم

اختلال خواب در اوتیسم

صرع و اوتیسم: آیا پیوندی وجود دارد؟

اختلال اوتیسم در کودکان و دو زبانه بودن

کودکان مبتلا به اوتیسم و تعامل اجتماعی

کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای مقابله با اضطراب

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

رژیم حسی برای اختلال اوتیسم

فعالیت های حسی برای کودکان مبتلا به اوتیسم 

تاثیر رژیم حسی برای کودکان با اختلال اوتیسم چیست؟

نکاتی برای والدین دارای فرزندان با اختلال طیف اوتیسم

مواردیکه شما باید در مورد اوتیسم در بزرگسالان بدانید؟

افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در انتخاب های اقتصادی خود منطقی تر عمل کنند.

برخی از باکتری های روده رفتارهای شبه اوتیستیک را در موش کاهش می دهد.

آیا می توان از اختلال اوتیسم جلوگیری کرد؟

آیا داروی سل می تواند به درمان اوتیسم کمک کند؟

 آیا عدم وجود یک پروتئین می تواند علت بروز اختلال اوتیسم را توضیح دهد؟

مایع مغزی نخاعی بعنوان نشانگر بالقوه برای اوتیسم یافت شده است.

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد.

تب در باردارای با ریسک بالای ابتلا به اوتیسم مرتبط است.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری می تواند کودکان را از ابتلا به اوتیسم محافظت کند؟

خطر ابتلا به اوتیسم با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ممنوع در دوران بارداری افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 + شش =

× پشتیبانی 24 ساعته